Klantenservice
IN CONTACT EN ANTWOORD OP VRAGEN
De meest gestelde vragen bij onze klantenservice hebben we hieronder samengevat.
Staat uw vraag daar niet bij, dan kunt u altijd met ons bellen via 0172-404455. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 8.00 uur tot 17.00 uur.
Ook kunt u ons een bericht sturen via het contactformulier; wij helpen u dan graag verder.
Het afgeschreven bedrag komt niet overeen met hetgeen dat ik getankt heb, wat nu?
Als u bij ons getankt heeft, maar het afgeschreven bedrag komt volgens u niet overeen met hetgeen dat er volgens u daadwerkelijk afgeschreven had moeten worden, dan stelt onze klantenservice graag een onderzoek in naar de transactie. De uitkomsten van het onderzoek zullen ten alle tijden met u worden gedeeld.
Om een volledig onderzoek te kunnen starten hebben wij onderstaande gegevens nodig.
– De tankbon*
– Een bewijs van afschrijving (print screen)
*Indien u niet in het bezit bent van de tankbon dan ontvangen wij graag de volgende aanvullende gegevens:
– VA Energy-locatie
– Start en eindtijd van de transactie
– Datum van de transactie
– Aantal getankte liters
– Het pompnummer
Stuur ons een bericht per mail met deze informatie en wij helpen je dan graag verder.
Na het tanken is er een bedrag van 200,00 euro afgeschreven, hoe kan dit?
Wanneer u gaat tanken bij een onbemande pomp (bij welke aanbieder dan ook, hierin zit geen verschil) en u uw pinpas insteekt om te gaan tanken, wordt er een online verbinding gelegd met uw bank. Er wordt dan door uw bank een bedrag van € 200,00 (maximaal tankbedrag) op uw rekening gereserveerd. Deze reservering noemen we pre-autorisatie en dit vloeit voort uit een Europese afspraak. Na het voltooien van de tankbeurt wordt de reservering vervangen door de werkelijke transactie. Doorgaans ziet of merkt u niets van dit proces.
Het kan soms gebeuren dat Equens (de tussenpartij die alle PIN-transacties verwerkt) te maken heeft met storing of vertraging waardoor de reservering op uw bankrekening langer zichtbaar is en het gereserveerde bedrag tijdelijk ‘vast’ staat.
Het is niet altijd duidelijk wannéér de reservering wordt verwijderd, maar zeker is dat het áltijd rechtgezet wordt. VA Energy kan op dit proces geen invloed uitoefenen. Het gereserveerde bedrag komt nooit op de rekening van VA Energy terecht en kan door ons dus ook niet ‘vastgehouden’ of ‘vrijgegeven’ worden. Bij (grote) vertragingen kunt u het beste contact opnemen met uw bank.
Mijn tankpas is kwijt, wat nu?
Ga naar ‘tankpasbeheer’ om uw tankpas direct te blokkeren. Lukt dit niet, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.
Mijn waspas is kwijt, wat nu?
Ga naar ‘waspasbeheer’ om uw waspas direct te blokkeren. Lukt dit niet, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.
Een kopie tankbon opvragen, kan dat?
Is de tankbon niet geprint, is deze onleesbaar of kunt u hem niet meer vinden? Vult u het formulier in en we sturen de bon zo spoedig mogelijk per e-mail naar u toe.
After refueling, € 200.00 is debited. How is this possible?
When you refuel at an unmanned pump (with any provider, there is no difference) and you insert your debit card to refuel, an online connection is made with your bank. Your bank will reserve an amount of € 200.00 (maximum transaction amount) on your account. This is a pre-authorization and this results from a European agreement. After completing the refueling, the reservation will be replaced by the actual transaction. Usually, you don’t see or notice this process.
Sometimes however, the reservation is visible on your bank account for a longer period of time and the reserved amount is temporarily ‘fixed’, due to a malfunction or delay.
The reservation will always be replaced with the actual amount, it is however not always clear when that will happen. VA Energy cannot influence this process. The reserved amount will never be credited to VA Energy and therefore cannot be ‘detained’ or ‘released’ by us. In the event of (major) delays, it is best to contact your bank.